Din jurnalul unui Batran. Ziua 2

Ma uit cu bucurie pe mosia mea cum cresc Padurile, Lutul, Minele de fier si mai ales Lanurile de Grau. Se anunta o iarna lunga.
Astia din UN se pregatesc de lupta… Nu pot sa ma trag pe cur cand lumea are nevoie de mine, prin urmare dau cu aur in stanga si-n dreapta si mai ridic un nivel pe unde pot…
Da, da, se anunta vremuri grele ma gandesc, trebuie sa fiu pregatit. Secretul invingatorului sta intr-o armata nu doar mare ci si bine pregatita, iar pentru o asemenea armata ai nevoie de resurse, resurse, resurse.
Ieri s-a milostivit cerul si a mai plouat putin si graul s-a mai ridicat o schioapa, am primit aprobare de la Ocolul Silvic si am mai cumparat vreo cateva hectare de padure. Am primit aprobare de la Imparat sa fondez un nou sat…Cu 5 sate nu faci mare lucru, stie si el asta, de-aia ma lasa sa fac altele…si eu dau inainte fara mila…Muncesc atunci cand altii dorm si trag si mai tare atunci cand ei s-au trezit…Trebuie sa ajung la 10 sate orice-ar fi si cu orice costuri…
Majoritatea conducatorilor nu isi dau seama de importanta covarsitoare a unei provincii bogate. Ai sate multe cu resurse la 10, ai de unde sa scoti armata. Nu ai resurse…esti victima. Multi jucatori cu 5 sate care se cred viteji se uita cu superioritate la cei cu 10 sate si spun…Sim City . Mi-am dat seama cu mult timp in urma ca fara Sim City nu poti sa faci nimic. Oare cata armata poti ridica si mai ales intretine cu 4-5 sate? Putina…dupa parerea mea…foarte putina. Trebuie mentinut totusi un echilibru intre satele pe care le ai, resursele pe care le produci si ceea ce iti trebuie pentru a le putea pastra…o armata.
Cel mai bine este sa joci defender, pentru ca un defender bun este rareori atacat. Pe de alta parte un defender bun are o responsabilitate foarte mare, aceea de a nu lasa satele celor din alianta lui, care joaca ofensiv, prada altor atacatori. Iata motivul pentru care un defender bun trebuie sa se grabeasca cu productia de resurse si fondarea de noi sate, pentru ca fara oameni ca el ofenderii nu ar putea sa supravietuiasca. Ei ar distruge cateva conturi si apoi ar fi distrusi la randul lor de catre altii…Astea sunt motivele pentru care ma bucura privelistea provinciei mele…Mai am 7 zile la dispozitie pentru a ma dezvolta, apoi incepem recrutarea taranilor si trimiterea lor in taberele de antrenament…cat mai multi…
Ieri, dupa ce ca nu aveam prea multi ne-a pus Nixon sa mergem toti la Ana. 8 ore jumate dus si tot cam atata intors. Am mers eu ce-am mers, dar dupa ceva vreme am vazut o carciuma pe marginea drumului si atat mi-a fost, am dat ordin armatei sa mearga mai departe cu capitanu` si eu m-am bagat in carciuma pe motiv ca trebuie sa fac culegere de informatii din mai multe surse ca sa stim ce ne asteapta in lupta. Ce sa vezi frate, nici nu ma apucasem bine de a doua sticla de Glen ca veni capitanu` meu inapoi si imi spuse ca..numa` ce au ajuns acolo ca i-a si trimis Ana inapoi, cica schimbare de plan, modificare de directie…nu ne mai aparam, acum atacam…
Ba ma lasi dracu`? Si mie cine imi plateste talpile la opinci si potcoavele de la cai? ca pana la Ana si inapoi sunt 17 ore de mers sustinut si au tocit doua perechi de opinci de caciula…Norocul meu ca am bocanci de la Viper cu talpa ergonomica, altfel ma lua dracu` si pe mine…Dastea nu mai fac nene…fac armata multa si trimit la unu 5.000 de trupe, apoi fratele meu care mai vine inapoi ii zbor capu`…daca l-am trimis la lupta, in lupta sa moara…Fac cum a facut Crassus cu ai lui cand au fugit din fata lu` Spartacus ala…i-a decimat fara mila. Nixone pe viitor atentie mare ca nu-i mai primesc inapoi, care se intoarce il trimit la Amarui in sat intarire sa ii omoare ca vad ca se pricepe bine la d-astea…Ajunge pe ziua de azi ca m-au cam ros Viperii mei de 300 RON si trebuie sa mai si dorm, si maine e o zi…nu-i asa?

Leave a comment

Filed under Din jurnalul unui batran

Leave a Reply

